Naslov Društveno odgovorno poslovanje u kriznim uvjetima
Naslov (engleski) Corporate Social Responsibility in Crisis Conditions
Autor Dajana Hodžić
Mentor Kristina Afrić Rakitovac (mentor)
Član povjerenstva Ines Kersan-Škabić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Kristina Afrić Rakitovac (član povjerenstva)
Član povjerenstva Lela Tijanić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište Jurja Dobrile u Puli Pula
Datum i država obrane 2021-09-28, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Opća ekonomija
Sažetak Održivi razvoj kao značajni proces promjena omogućio je nastanak alternativnih modela
poslovanja koji se temelje na integriranju važnosti ekonomske, društvene i ekološke
dimenzije. Danas je sve više cijenjenije poslovanje usmjereno ka održivosti i
odgovornosti od strane društva iz razloga što postoji mogućnost ostvarivanja
ekonomske koristi uz istovremeno unaprjeđivanje društvene zajednice i očuvanje
okoliša. Stoga veliki broj poslovnih subjekata u svoju poslovnu praksu implementiraju
koncept društvene odgovornosti što omogućuje jačanje konkurentske prednosti i
osiguravanje dugoročnog opstanka i uspjeha. Svako pokretanje poslovanja sa sobom
nosi brojne rizike time i ulazak u krizne situacije radi potencijalnih unutarnjih i vanjskih
utjecaja izazvanih od strane poslovnih jedinica organizacije, načina upravljanja,
mikroekonomskih i makroekonomskih kretanja, interesno-utjecajnih dionika, političkog
angažmana te prirodnih katastrofa. Kao adekvatan sustav upravljanja pojavljuje se krizni
menadžment kao jedna od važnijih funkcija poslovanja poduzeća. U okviru upravljanja
kriznim situacijama ulaze i aktivnosti kriznog komuniciranja kojima se omogućavaju
formiranje strategija pravovremenog i adekvatnog ublažavanja teujedno i suzbijanje
kriznih uvjeta. Izvanredna COVID-19 pandemija uzrokovala je brojne gubitke na
gospodarskom i društvenom aspektu čime je potakla dodatni angažman društvene
odgovornosti. Turistička kompanija Valamar Riviera svoje je poslovanje prilagodila
kriznoj situaciji te je samim time uspijela sačuvati funkcionalnost na ekonomskom,
društvenom i ekološkom nivou. ODRAZ - “Održivi razvoj zajednice” kao jedna od
prepoznatljivih hrvatskih društveno odgovornih organizacija uz brojne gubitke prihvatila
je kriznu situaciju kao idealnu priliku za stvaranje suradnje koja će joj omogućiti
nastavak poslovanja u dugoročnom razdoblju.
Sažetak (engleski) Sustainable development as a significant process of change has enabled the
emergence of alternative business models based on the integration of the importance of
the economic, social and environmental dimensions. Today, more and more valued
business is focused on sustainability and responsibility by society for the reason that
there is the possibility of achieving economic benefits while improving the community
and preserving the environment. Therefore, a large number of business entities
implement the concept of social responsibility in their business practice, which enables
the strengthening of competitive advantage and ensuring long-term survival and
success. Every business start-up carries numerous risks and thus entering crisis
situations due to potential internal and external influences caused by the removal of
business units of the organization, management methods, microeconomic and
macroeconomic trends, stakeholders, political engagement and natural disasters. As an
adequate management system, crisis management appears as one of the most
important business functions of the company. Crisis management also includes crisis
communication activities that enable the formation of strategies for timely and adequate
mitigation and at the same time the suppression of crisis conditions. The extraordinary
COVID-19 pandemic caused numerous losses on the economic and social aspect,
which encouraged additional engagement of social responsibility. The tourist company
Valamar Riviera has adapted its business to the crisis situation and thus managed to
preserve its functionality at the economic, social and environmental level. ODRAZ -
“Sustainable Community Development” as one of the recognizable Croatian socially
responsible organizations, with numerous losses, accepted the crisis situation as an
ideal opportunity to create cooperation that will enable it to continue doing business in
the long run.
Ključne riječi
održivi razvoj
društveno odgovorno poslovanje
odgovornost
održivost
krizni menadžment
krizno komuniciranje
krizni uvjeti
COVID-19 virus
pandemija
Valamar Riviera
ODRAZ – “Održivi razvoj zajednice”
Ključne riječi (engleski)
sustainable development
socially responsible business
responsibility
sustainability
crisis management
crisis communication
crisis conditions
COVID-19 virus
pandemic
Valamar Riviera
ODRAZ - “Sustainable community development”
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:137:277090
Studijski program Naziv: Poslovna ekonomija; smjerovi: Financijski management, Marketinško upravljanje, Management i poduzetništvo, Turizam i razvoj, Poslovna informatika, Informatički menadžment Smjer: Management i poduzetništvo Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra poslovne ekonomije (mag.oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2022-06-06 09:59:47