Naslov Glazbeni izričaj kao poticaj govornog izražavanja
Naslov (engleski) Musical vocalization as encouragement for verbal expression
Autor Lea Majetić
Mentor Irena Mikulaco (mentor)
Član povjerenstva Breza Žižović (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Irena Mikulaco (član povjerenstva)
Član povjerenstva Branko Radić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište Jurja Dobrile u Puli (Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti) Pula
Datum i država obrane 2022-09-22, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana HUMANISTIČKE ZNANOSTI Interdisciplinarne humanističke znanosti
Sažetak U svakodnevnom odgojno-obrazovnom radu odgajatelji koriste različite glazbene aktivnosti kojima se potiče razvoj govora kod djece. Među najznačajnijim glazbenim aktivnostima mnogobrojni autori ističu igre s pjevanjem, obradu pjesme (ili ponavljanje pjesme), obradu brojalice (ili ponavljanje brojalice), aktivno slušanje glazbe, poticanje dječjeg stvaralaštva te sviranje na udaraljkama. S obzirom da su brojna istraživanja potvrdila pozitivan utjecaj glazbe na razvoj dječjeg govora, u ovom je radu naglasak upravo na tome.
Rad je podijeljen u nekoliko poglavlja, među kojima se ističe kako se razvija govor kod djece, kakav je utjecaj glazbe na razvoj govornog izražavanja, koji se oblici glazbenih aktivnosti koriste u radu s djecom. Najveći naglasak u ovom radu stavljen je na istraživanje koje je provedeno na uzorku od 49 odgajatelja. Cilj istraživanja je utvrditi utječe li provođenje glazbenih aktivnosti u odgojno-obrazovnom radu na razvoj govora kod djece i koje se glazbene aktivnosti najčešće provode u radu s djecom. Istraživanje je provedeno putem online anketnog upitnika koji je izrađen pomoću Google obrasca.
Rezultati istraživanja pokazali su da većina ispitanika smatra da provođenje glazbenih aktivnosti pozitivno utječe na razvoj govora kod djece, da djeca vole glazbene aktivnosti, a najčešći oblik glazbenih aktivnosti koje odgajatelji koriste u radu su slušanje glazbe i pjevanje pjesmica. Također, više od pola ispitanika reklo je da glazbene aktivnosti nisu dovoljno zastupljene u svakodnevnom radu, što upućuje na to da postoji potreba dodatnog usavršavanja odgajatelja kako bi se razvila svijest o važnosti provođenja glazbenih aktivnosti.
Sažetak (engleski) In their daily educational work, educators use various musical activities that encourage children's speech development. Among the most important musical activities, many authors point out singing games, singing a song (or repeating a song), working a counter (or repeating a counter), actively listening to music, encouraging children's creativity, and playing percussion instruments. Given that numerous studies have confirmed the positive influence of music on the development of children's speech, this paper focuses on exactly that.
The paper is divided into several chapters, among which it is emphasized how speech develops in children, what is the influence of music on the development of speech expression, which forms of musical activities are used in working with children. The greatest emphasis in this paper is placed on the research conducted on a sample of 49 educators. The aim of the research is to determine whether the implementation of musical activities in educational work affects the development of children's speech and which musical activities are most often implemented in work with children. The research was conducted through an online questionnaire created using a Google form.
The results of the research showed that the majority of respondents believe that conducting musical activities has a positive effect on children's speech development, that children love musical activities, and the most common form of musical activities that educators use in their work is listening to music and singing songs. Also, more than half of the respondents said that musical activities are not sufficiently represented in their daily work, which indicates that there is a need for additional training of educators in order to develop awareness of the importance of conducting musical activities.
Ključne riječi
Ključne riječi: brojalice
glazba
govor
pjesme
utjecaj
Ključne riječi (engleski)
Key words: counters
influence
music
speech
songs
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:137:342442
Studijski program Naziv: Predškolski odgoj Vrsta studija: stručni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: stručni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) predškolskog odgoja (bacc. praesc. educ)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2023-01-16 13:40:49