Naslov Informacijski sustavi za upravljanje odnosa s klijentima (CRM) u mikro poduzećima u turizmu
Naslov (engleski) Information systems for customer relationship management (CRM) in micro companies in tourism
Autor Dejana Pivac
Mentor Snježana Babić (mentor)
Član povjerenstva Goran Oreški (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Romeo Šajina (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište Jurja Dobrile u Puli (Fakultet informatike u Puli) Pula
Datum i država obrane 2022-09-26, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Informacijske i komunikacijske znanosti Arhivistika i dokumentalistika
Sažetak U današnjem svijetu konkurentnost na tržištu je veća nego ikad, a poduzeća se moraju osloniti na zadovoljavanje potreba klijenata kako bi ih zadržali ili stvorili nove. Kako bi uspjeli ispuniti potrebe svojih kupaca, poduzeća ih moraju upoznati, saznati njihove preferencije, te predvidjeti kako se njihovi zahtjevi mijenjaju kroz vrijeme. Zadovoljan korisnik privlači nove korisnike, dok nezadovoljan korisnik odvlači sa sobom još veći broj korisnika. Uvođenjem sustava za upravljanje odnosa s klijentima omogućava se lakši i detaljniji pristup kupcima. Ti sustavi nisu samo alat, odnosno tehnologija za analizu kupaca i tržišta, već cjelokupna poslovna filozofija pristupa kupcu kao središtu poslovanja poduzeća. Sustavi za upravljanje odnosa s klijentima (CRM) mogu biti od koristi svim poduzećima, neovisno o njihovoj veličini, ali da bi implementacija bila uspješna potrebno je analizirati trenutno stanje poduzeća te odrediti najprikladniji CRM za postizanje ciljeva poduzeća. Na tržištu postoji mnogo vrsta i dobavljača CRM softvera od kojih svaki ima drugačije funkcionalnosti i cijene. Kako bi bili sigurni u poboljšanje poslovanja nakonimplementacije CRM-a, poduzeća trebaju odrediti brojčano mjerljive ciljeve čija rješenja daju točnu sliku napretka u poslovanju. Na primjeru Ville Jadranke mjerljivi cilj je ušteda vremena nakon uvođenja CRM sustava. Najbolji pokazatelj te uštede vremena je smanjenje vremena provedeno na odgovaranju na upite i organizaciji rezerviranja smještajnih jedinica. Villa Jadranka je mikro poduzeće, tako da bi CRM temeljen na oblaku bio bolja solucija od lokalno implementiranog CRM-a jer ne zahtijeva plaćanje troškova implementacije i održavanja sustava. Pregledom rješenja dostupnih na tržištu vidljivo je da je Zoho CRM dobar odabir jer sadrži sve funkcionalnosti potrebne vlasnici. CRM bi automatizirao velik broj koraka koji je vlasnica prije morala obaviti sama. Na temelju grafičkih prikaza, dijagram korištenja i tablice, vidljivo je smanjenje koraka u poslovnom procesu nakon implementacije Zoho CRM-a za cca 50%. Osim automatizacije procesa rezervacije, CRM može pružiti vlasnici i druge korisne funkcionalnosti. Jedna od glavnih značajki svakog CRM-a je spremanja podataka o klijentima što je vrlo korisno za mikro
poduzeće jer se ono često oslanja na njegovanje odnosa s postojećim gostima za ostvarivanje profita.Spremljeni podaci i bilješke mogu vlasnici dati prednost pri budućoj interakciji jer ima znanje od prijašnjim navikama i željama gosta. Ovakav pristup gostima pokazuje da vlasnica nastoji zadovoljiti njihove potrebe i pružiti im personalizirano iskustvo prilikom boravka u Villi Jadranki. Implementacija CRM-a u poduzeće Villa Jadranka omogućila bi uštedu vremena i potencijalno donijela veći profit poduzeću jer bi vlasnica imala više vremena za druge stvari, kao što je unaprjeđenje ponude.
Sažetak (engleski) In today's world, the market is more competitive than ever, and businesses must rely on meeting the needs of customers in order to retain them or create new ones. In order to succeed in meeting the needs of their customers, companies must get to know them, find out their preferences, and predict how their requirements change over time. A satisfied user attracts new users, while an unsatisfied user drags away even more users. The introduction of a customer relationship management system enables easier and more detailed access to customers. These systems are not only a tool or technology for customer and market analysis, but the entire business philosophy of approaching the customer as the center of the company's operations. Customer relationship management (CRM) systems can be useful for all companies, regardless of their size, but for successful implementation, it is necessary to analyze the current state of the company and determine the most suitable CRM to achieve the company's goals. There are many types and vendors of CRM software on the market, each with different functionalities and prices. In order to be sure of business improvement after CRM implementation, companies should set numerically measurable goals whose solutions give an accurate picture of business progress. Using the example of Villa Jadranka, the measurable goal is saving time after the introduction of the CRM system. The best indicator of this time saving is the reduction of time spent on answering inquiries and organizing the reservation of accommodation units. Villa Jadranka is a micro-enterprise, so a cloud-based CRM would be a better solution than a locally implemented CRM because it does not require the payment of system implementation and maintenance costs. An overview of the solutions available on the market shows that Zoho CRM is a good choice because it contains all the functionalities needed by the owner. CRM would automate a large number of steps that the owner had to do herself before. On the basis of graphic displays, usage diagrams and tables, a reduction of steps in the business process after the implementation of Zoho CRM by approximately 50% is visible. In addition to automating the booking process, CRM can provide owners with other useful functionalities. One of the main features of any CRM is to store customer data, which is very useful for micro company because it often relies on nurturing relationships with existing guests to make a profit. Saved data and notes can give the owner an advantage in future interaction because it has knowledge of the guest's previous habits and wishes. This approach to guests shows that the owner strives to meet their needs and provide them with a personalized experience during their stay at Villa Jadranka. The implementation of CRM in the company Villa Jadranka would save time and potentially bring more profit to the company because the owner would have more time for other things, such as improving the offer.
Ključne riječi
informacijski sustavi
odnosi s klijentima
CRM
mikro poduzeće
Ključne riječi (engleski)
Information systems
customer relations
CRM
micro enterprise
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:137:410369
Studijski program Naziv: Informatika Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) informatike (univ.bacc inf.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2023-06-15 08:43:37