Abstract | Specifičnosti Digitalnih kanala komunikacije poduzeća, moglo se vidjeti, mogu biti i jesu veoma specifični za svako poduzeće. Prvobitno se želi iznijeti zaključak provedenog istraživanja koje je uključivalo dva primjera, to su „Tele 2“ kao najpoznatiji i jedan od najjačih pružatelja mobilnih usluga u Hrvatskoj, a nakon toga i „Ožujsko“ kao najcjenjeniji brand Zagrebačke pivovare na području Republike Hrvatske. Kroz cijeli proces istraživanja moglo se vidjeti kako je „Tele 2“ predstavljao nešto lošiji dok je „Ožujsko“ nešto pozitivniji primjer poduzeća, to se napravilo namjerno, kao i što je cilj istraživanja bio izabrati dva različita pouzeća iz potpuno različite grane poslovanja.
Razlog izbora tako različitih poduzeća je pokušaj dobivanja šire slike komunikacije i to u dvije različite gospodarske grane i ako najvjerojatnije i jedno i drugo poduzeće dijele veliki količinu istih korisnika, u smislu da oni koji konzumiraju „Ožujsko“ određena količina istih korisnika koristi i usluge „Tele 2“, a opet je zanimljivo kako na temelju postojanja istih korisnika i jedno i drugo poduzeće imaju značajno drugačiji način pristupa tim korisnicima kao i njihovo shvaćanje. Ako bi pitanje bilo koje poduzeće bolje shvaća svoje korisnike? Odgovor je zasigurno „Ožujsko“ iz razloga što svoje proizvode povezuju s odmaranjem, uživanjem, slobodom, obitelji, posebnim danima, emocijama korisnika i njihovom kulturom dok „Tele 2“ postavlja konekciju između svojih proizvoda i korisnika na temelju zarade i prodaje, taj osjećaj se snažno dobije u bilo kojemu trenutku pristupa njihovoj Mrežnoj stranici, ali ipak on nije toliko značajno izražen kao što je bio prije kada se dešavala standardna konkurentska borba u kojoj su bili uključeni i „Bon Bon“ i „Hrvatski Telecom“ i „Tele 2“ i to putem reklama na televiziji na temelju cijene usluge. Tada bi na televiziji unutar sedam (7) dana korisnici vidjeli minimalno četiri do pet (4 do 5) puta izmjene cijene usluga svakog od poduzeća, isto tako da kada je jedno poduzeće smanjilo cijenu, sutra dan je to učinilo i drugo. Radilo se o komunikaciji „što manja cijena za korisnike to će korisnici više kupovati.“ Ali tako korisnici ne funkcioniraju više danas, danas je korisnicima bitno da proizvod i usluga poduzeća ponude sve ono što oni žele, kada oni žele i kako oni žele, a cijena nekada nije bitna. No da bi poduzeća to učinila ili uspjela moraju jako dobro poznavati svoje korisnike, a tu im u pomoć pristiže Tehnološki napredak i razvoj interneta.
Danas je moguće jako brzo i puno jeftinije, nego prije, prikupiti podatke o svojim korisnicima na temelju koji poduzeće može nastojati razvijati znanja o njima, time prilagođavati svoju ponudu i na taj način se nastojati izboriti za što bolju poziciju na tržištu, ali to nije jednostavno. Upoznati kosnika, njegove potrebe, želje, očekivanja, stavove, načine razmišljanja, itd. Veoma je teško. Korisnici još uvijek, i ako su svjesni da se gotov sve o njima zna, nisu voljni dijeliti takve informacije, radi se o vrlo osjetljivim informacijama koje korisnici vole držati samo za sebe, osim ako korisnicima nije dan povod ili protu-ponuda koja će za njih imati vrijednost i značaj, tada je moguće kroz adekvatnu uslugu i proizvod, ali i kroz značajno detaljno razvijen sustav i strategije komunikacije, ostvariti lojalnog korisnika, koji će se uključivati u aktivnosti poduzeća i time postati dio kulture poduzeća. To je „Ožujsko“ uspjelo, put zasigurno nije bio jednostavan, ali se na kraju isplatio. |