Abstract | Inovacije kao konkurentska prednost donose poduzećima dobit dugoročno gledano, iako zahtijevaju od poduzeća velika ulaganja i donose poduzeću veliki rizik.
Primjena poslovne ideje označava upotrebu prvotne zamisli, skice ili okvirnog zapisa. Potrebe potrošača, njihovi zahtijevi te aktivnosti konkurencije često su poticaj i motivacija inovatorima i poduzećima da na tržište lansiraju značajno modificirani ili novi proizvod ili pak nadopune svoj proizvodni asortiman proizvodima koji su novi za poduzeće. Upravo kroz inovacije poduzeća nastoje poboljšati svoje poslovne rezultate i ostvariti rast i uspijeh na tržištu.
Orijentacijom na potrošače podrazumijeva se kontinuirano praćenje potreba i želja potrošača i njihovo zadovoljenje u cilju ostvarivanja dobrih poslovnih rezultata. Potrebe potrošača se s vremenom mijenjaju i javljaju se potrebe za različitim oblicima proizvoda.
Poduzetnička (inovativna) ideja najveći je pokretač svakog posla. Ona je jedan od najvažnijih čimbenika uspjeha poslovanja ako je dobro smišljena i realizirana, ali i neuspjeha. Karakteristike osoba koji lako dolaze do novih ideja jesu kreativnost i inovativnost. Većina uspješnih poduzetničkih ideja je rezultat manjim dijelom taletna, a većim dijelom napornog rada.
Ovim završnim radom se prikazuje koliko značajnu ulogu imaju inovacije u razvoju poduzeća. Prije same inovacije i inovacijskog procesa, važno je posjedovati dobru ideju koja može doći iz različitih izvora ili određenih problema i potreba svakodnevnog života.
Na primjeru inovacije proizvoda „Shake“ poduzeća Prestige d.o.o. inovatora Darka Špelića, dokazano je da ideja može uspjeti ako postoji naporan rad, trud, zalaganje te želja za uspjehom. Ovim primjerom prikazan je put dobre ideje i način da se ta ideja pretvori u uspješan i djelotvoran proizvod. Lansiranjem ovog proizvoda na tržištu, poduzeće postiže uspjeh i razna priznanja za taj inovacijski pothvat. Iako je taj proizvod ipak uspješan, on nije izravno testiran među ciljanom skupinom potrošača, odnosno proces istraživanja tržišta nije proveden. Tim istraživanjem, poduzeće bi moglo pretpostaviti koji potrošači bi taj proizvod kupili, kako bi oni njegovom upotrebom bili zadovoljni, te kakva je općenito prihvaćenost proizvoda na tržištu. Takvim povratnim informacijama, smatra se da su pozitivne, poduzeće
37
može nastaviti svoj put ka razvoju novog proizvoda. Međutim, inovator ovog proizvoda, imao je vjeru u sebe i u uspjeh ovog proizvoda, te potaknut jakom željom da taj proizvod bude prihvaćen, uložio je puno rada i truda u njegov razvoj, miješanje mirisa i testiranje mirisa među članovima svoje obitelji i određenih stručnjaka. Vjerovao je da takav proizvod, prirodan i ekološki osmišljen nosi budućnost.
Biti uspješan, poduzetnik i inovator san je mnogih koji često misle da je to nešto daleko i nedostižno, te nisu svjesni da poduzetništvo odnosno inovaciju mogu prepoznati iz svakodnevnice, sasvim običnih stvari, sitnica ili jasno vidljivih prepreka. Današnji uspješan poduzetnik i inovator, D. Špelić je dokazao da unatoč svim preprekama i problemima, rješenje za uspjeh postoji. Svojim primjerom motivira i potiče druge na uspjeh, te suočava s realnim činjenicama puta ideje do tržišta. |