diplomski rad
Društveno odgovorno poslovanje u turizmu na primjeru Hrvatske

Luka Tolić (2016)
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli
Fakultet ekonomije i turizma "Dr. Mijo Mirković"
Podaci o radu
NaslovDruštveno odgovorno poslovanje u turizmu na primjeru Hrvatske
AutorLuka Tolić
Voditelj/MentorTea Golja (mentor)
Sažetak rada
U ovome radu definiran je pojam društvenog odgovornog poslovanja, te njegova uloga i važnost u poslovanju poduzeća. Rad se sastoji od tri poglavlja. U prvom su poglavlju utvrđeni svi bitni elementi navedenoga koncepta, od povijesnog razvoja, čimbenika koji su utjecali i koji dalje utječu na njegovu primjenu, opisane su eksterna i interna dimenzija koncepta te definiran pojam ISO standarda koji djeluje u sklopu društvenog odgovornog poslovanja. Drugo poglavlje govori o Republici Hrvatskoj, razini prisutnosti DOP-a kako u poslovnom tako i u turističkom okruženju te njezinoj ulozi u promoviranju koncepta. Definirani su razni programi koji potiču primjenu društvenog odgovornog poslovanja. Navedeni programi su: Indeks DOP-a, Global Compact Network RH te UNDP program za razvoj u Hrvatskoj. U zadnjem je poglavlju riječ o odabranom turističkom poduzeću Maistra d.d., u kojem je opisan njezin razvoj do današnjice, gdje je postala jedna od vodećih hotelijerskih kompanija u Hrvatskoj. Analizirano je kako se društveno odgovorno poslovanje primjenjuje u poduzeću te su razmotreni odabrani elementi implementiranja interne i eksterne dimenzije koncepta. Na temelju analize utvrđeno je kako poduzeće zaista posluje na društveno odgovoran način što je potkrijepljeno činjenicom da Maistra iz godine u godinu osvaja brojne nagrade upravo u tom području.
Ključne riječidruštveno odgovorno poslovanje eksterna dimenzija interna dimenzija ISO standardi Hrvatska turizam Indeks DOP-a Global Compact Network UNDP Maistra d.d.
Naslov na drugom jeziku (engleski)Socially responsible posloavnje in tourism on the example of Croatian
Povjerenstvo za obranuMorena Paulišić (predsjednik povjerenstva)
Tea Golja (član povjerenstva)
Sabina Lacmanovic (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski/stručni stupanjSveučilište Jurja Dobrile u Puli
Ustrojstvena jedinica niže razineFakultet ekonomije i turizma "Dr. Mijo Mirković"
MjestoPula
Država obraneHrvatska
Znanstveno područje, polje, granaDRUŠTVENE ZNANOSTI
Ekonomija
Organizacija i menadžment
Vrsta studijasveučilišni
Stupanjdiplomski
Naziv studijskog programaPoslovna ekonomija; smjerovi: Financijski management, Marketinško upravljanje, Management i poduzetništvo, Turizam i razvoj, Poslovna informatika
SmjerManagement i poduzetništvo
Akademski / stručni nazivmagistar/magistra ekonomije
Kratica akademskog / stručnog nazivamag.oec.
Vrsta radadiplomski rad
Jezik hrvatski
Datum obrane2016-11-02
Sažetak rada na drugom jeziku (engleski)
This paper defines the concept of Corporate social responsibility (CSR) and it's role and importance in the business environment. The paper consists of three chapters. The first chapter explains all the essentials elements of the above concept, about historical developments, the factors that have influenced and continue to influence it' s implementation, internal and external dimensions of the concept are also described, as well as ISO standards which are also part of corporate social responsibility. The second chapter is about Republic of Croatia and the presence level of corporate social responsibility both in business and tourist environment, and it' s role in promoting the concept. The chapter tells about various programs that encourage the implementation of social responsibility. These programs are: CSR index, Global Compact Network Croatia and the UNDP for development in Croatia. The last chapter describes the selected tourist company Maistra d.d., it' s development until today where she became one of the leading hotel companies in Croatia. The chapter analyses how corporate social responsibility applies to the company and how the selected elements help in implementing the internal and external dimension of the concept. Based on the analysis it was found that Maistra d.d. actually operates in a socially responsible way, which is supported by the fact that the company is year after year winner of numerous awards in the field of socially responsible business.
Ključne riječi na drugom jeziku (engleski)Corporate social responsibility external dimension internal dimension ISO standards Croatia tourism CSR index Global Compact Network Croatia UNDP Maistra d.d.
Vrsta resursatekst
Prava pristupaRad u otvorenom pristupu
Uvjeti korištenja radahttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:137:790821
PohranioTihana Gerić