diplomski rad
Upravljanje kvalitetom kao dio društvene odgovornosti turističke destinacije

Sandi Božac (2016)
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli
Fakultet ekonomije i turizma "Dr. Mijo Mirković"
Podaci o radu
NaslovUpravljanje kvalitetom kao dio društvene odgovornosti turističke destinacije
AutorSandi Božac
Voditelj/MentorTea Golja (mentor)
Sažetak rada
Turizam ništa manje od drugih gospodarskih djelatnosti treba kvalitetno i plansko upravljanje. Turističke se aktivnosti danas odvijaju na područjima turističkih destinacija u kojima se kombinacijom i suradnjom različitih dionika na turističkom tržištu stvaraju i nude turistički proizvodi. Cilj svake turističke destinacije je, poput cilja svakog poduzeća, biti konkurentan i uspješan na globalnom tržištu. Destinacijski menadžment daje nam odgovore na izazove i važnost povezivanja i suradnje svih dionika na turističkom tržištu. Kako se trendovi u turizmu ubrzano mijenjaju, u radu se opisuju i najnoviji trendovi s kojima se turističke destinacije suočavaju i prilagođavaju. Ako se jednom riječju mora opisati kakav turizam mora biti, onda bi to bilo održiv. Cilj destinacijskog menadžmenta je održivi razvoj i društvena odgovornost. Kvaliteta i društvena odgovornost danas su trend a brojne kompanije slijede ga te danas ponosno ističu zelene certifikate, standarde kvalitete i odgovornog poslovanja. Turizam je od velikog značaja za hrvatskog gospodarstvo i iako još uvelike prevladava masovni turizam te pasivni odmor, novi trendovi pristižu i u Hrvatsku. Turisti su sve obrazovaniji, više troše, traže dodatnu i raznovrsnu ponudu te doživljaj, za razliku od mira i opuštanja. Iako tržište može samo odgovoriti na neke od tih zahtjeva, za kvalitetno upravljanje turizmom nedostaje sustavne potpore. Sustav turističkih zajednica nedovoljna je podrška razvoju turizma i nedovoljno se brzo transformira u destinacijske menadžment organizacije. Privatni sektor mnogo je ažurniji, brojne turističke agencije postaju prave destinacijske menadžment kompanije, uvode Travelife certifikate, hoteli prate zelene trendove uvođenjem zelenih certifikata a šaroliko stanje u sektoru privatnih iznajmljivača uređuje se regionalnim standardima kvalitete.
Ključne riječiturizam upravljanje kvalitetom društvena odgovornost turistička destinacija
Naslov na drugom jeziku (engleski)Quality management as part of the social responsibility of the tourist destination
Povjerenstvo za obranuMorena Paulišić (predsjednik povjerenstva)
Tea Golja (član povjerenstva)
Sabina Lacmanovic (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski/stručni stupanjSveučilište Jurja Dobrile u Puli
Ustrojstvena jedinica niže razineFakultet ekonomije i turizma "Dr. Mijo Mirković"
MjestoPula
Država obraneHrvatska
Znanstveno područje, polje, granaDRUŠTVENE ZNANOSTI
Ekonomija
Trgovina i turizam
Vrsta studijasveučilišni
Stupanjdiplomski
Naziv studijskog programaPoslovna ekonomija; smjerovi: Financijski management, Marketinško upravljanje, Management i poduzetništvo, Turizam i razvoj, Poslovna informatika
SmjerManagement i poduzetništvo
Akademski / stručni nazivmagistar/magistra ekonomije
Kratica akademskog / stručnog nazivamag.oec.
Vrsta radadiplomski rad
Jezik hrvatski
Datum obrane2016-11-09
Sažetak rada na drugom jeziku (engleski)
Tourism needs quality management and planning just as every other branch of economy. Today, tourist activities are being held in the areas called tourist destinations in which tourist products are created by cooperation among various stakeholders within the tourist market. The goal of every tourist destination is to be competitive and successful on the global market, just like of every other company. Destination management gives us the answer on challenges and importance of linking and collaboration between all the stakeholders on the tourist market. As tourism trends are changing rapidly, several tourism trends which tourist destinations are facing are shown in the thesis. If there is just one word to describe how tourism should be, that would be sustainable. The main goal of destination management is sustainable development and corporate social responsibility. Quality and corporate social responsibility are trending and a lot of companies are proudly highlighting their green certificates, quality standards and corporate responsibility. Tourism has a huge importance for Croatian economy and despite mass tourism and passive vacation are still prevailing, new trends are coming in. Tourists are more educated, they spend more and are looking for varied activities and experience, not just peace and relaxation. Free market can respond to some of this trends by itself, but there is a lack of system support for a quality management. Tourist board system is not effective in order to support tourism development and is not being transformed enough fast towards the destination management organizations. Private sector is more agile, tourist agencies are becoming destination management companies and are implementing Travelife certificates, hotels are following green industry trends by implementing various certificates, and regional quality standards are making the order in a private accommodation market.
Ključne riječi na drugom jeziku (engleski)tourism quality management social responsibility a tourist destination
Vrsta resursatekst
Prava pristupaRad u otvorenom pristupu
Uvjeti korištenja radahttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:137:317515
PohranioTihana Gerić