završni rad
Vladimir Nazor: Veli Jože u radu sa najmlađima

Bojana Brajković (2017)
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti
Podaci o radu
NaslovVladimir Nazor: Veli Jože u radu sa najmlađima
AutorBojana Brajković
Voditelj/MentorVjekoslava Jurdana (mentor)
Sažetak rada
Vladimir Nazor ima važnu ulogu u hrvatskoj dječjoj književnosti. Njegova djela nalazimo na popisu lektire za djecu osnovnih škola, međutim u radu s predškolskom djecom ona nisu dovoljno zastupljena. Nazorovo iznimno bogato stvaralaštvo nudi brojne mogućnosti u radu s djecom predškolske dobi. Na primjeru Velog Jože cilj je bio prikazati jedan dio tih mogućnosti. Kako bismo u potpunosti shvatili njegovu ulogu i važnosti njegovih djela, bitno je da upoznamo samog Nazora. Jedan dio ovog rada posvećen je stoga Nazorovom životnom putu i cjelokupnom stvaralaštvu. U njemu otkrivamo autorov intimni svijet i njegovu iznimnu povezanost s djecom. Priče, posebno legende i bajke, stoljećima su prisutne u svim narodima svijeta. Zbog svojih čudesnih elemenata, djeci su podjednako zanimljive danas, kao i u vrijeme kada su nastale. One razvijaju djetetov duhovni život, potiču maštu i kreativnost. Odgojitelj treba iskoristiti taj dječji interes kako bi ga upoznao s piscima i pričama vlastitog kraja. Na taj način pomažemo djetetu da bolje upozna sebe i svijet oko sebe, a zavičajnu književnost čuvamo od zaborava.
Ključne riječiVladimir Nazor Veli Jože predškolsko dijete dječja književnost
Naslov na drugom jeziku (engleski)Vladimir Nazor: Veli Jože in practice with the youngest
Povjerenstvo za obranuSandra Kadum (predsjednik povjerenstva)
Vjekoslava Jurdana (član povjerenstva)
Aleksandra Rotar (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski/stručni stupanjSveučilište Jurja Dobrile u Puli
Ustrojstvena jedinica niže razineFakultet za odgojne i obrazovne znanosti
MjestoPula
Država obraneHrvatska
Znanstveno područje, polje, granaHUMANISTIČKE ZNANOSTI
Filologija
Teorija i povijest književnosti
Vrsta studijastručni
Stupanjstručni
Naziv studijskog programaPreškolski odgoj (na hrvatskom i talijanskom jeziku)
Akademski / stručni nazivstručni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) predškolskog odgoja
Kratica akademskog / stručnog nazivabacc. praesc. educ
Vrsta radazavršni rad
Jezik hrvatski
Datum obrane2017-03-31
Sažetak rada na drugom jeziku (engleski)
Vladimir Nazor plays an important role in Croatian children's literature. His works are on the list of required reading for elementary school children, but in working with preschool children they are not sufficiently represented. His extremely rich creativity, offers many opportunities to work with children of preschool age. In example of Veli Jože, the purpose was to display one of these options. In order to fully understand the role and importance of his works, it is important to know Nazor himself. One part of this work is dedicated to Nazor's biography and overall creativity. In it we find the author's intimate world and its exceptional connection with children. Story's, especially legends and fairy tales are for centuries present in all nations. Because of their miraculous elements children are equally interested today, as well as at the time they occur. They develop the child's spiritual life, stimulate imagination and creativity. Educator should use children's interest in order to meet with writers and stories of their own homeland. In this way we help the child to get to know themselves and the world around them, and native literature keep from oblivion.
Ključne riječi na drugom jeziku (engleski)Vladimir Nazor Veli Jože preschooler children's literature
Vrsta resursatekst
Prava pristupaRad u otvorenom pristupu
Uvjeti korištenja radahttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:137:953223
PohranioAleksandar Ćatić