završni rad
Konstruktivno rješavanje sukoba

Maja Ravnić Radola (2016)
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti
Podaci o radu
NaslovKonstruktivno rješavanje sukoba
AutorMaja Ravnić Radola
Voditelj/MentorĐeni Zuliani (mentor)
Sažetak rada
U radu se na sustavan i jezgrovit način objašnjavaju temeljne značajke sukoba, vrste sukoba te način podučavanja djece konstruktivnom, nenasilnom rješavanju istih. Istraživanje započinje definiranjem osnovnih značajki komunikacije i naglašavanjem važnosti same sposobnosti komuniciranja. Čovjek je od najranije dobi u svakodnevnoj komunikaciji s ljudima oko sebe. Ona je temelj za razvoj svih daljnjih socijalnih vještina. Socijalna kompetencija razvija se tijekom odrastanja prvo u roditeljskom domu, a zatim i kroz socijalnu interakciju s drugim ljudima. Sposobnost socijalne interakcije nužno je razvijati te je bitno kod djece poticati razvoj socijalnih vještina, jer nam one omogućavaju da u komunikaciji s okolinom ostvarimo sve svoje želje i potrebe. Socijalne vještine koje kod djece treba posebno poticati su vještine slušanja, suradnje i empatije te ujedno i samopoštovanje. Djeca moraju naučiti na koji način reagirati na sukob i to će uvelike utjecati na kvalitetu njihova života izvan i unutar zajednice. Teorijske spoznaje o komunikaciji, stjecanju socijalnih vještina, te učenju konstruktivnog rješavanja sukoba upotpunjene su praktičnim saznanjima te provođenjem radionica konstruktivnog rješavanja sukoba s djecom predškolske dobi.
Ključne riječisukob komunikacija socijalna kompetencija socijalne vještine
Naslov na drugom jeziku (engleski)Conflict resolution
Povjerenstvo za obranuMarina Diković
Đeni Zuliani
Iva Blažević
Ustanova koja je dodijelila akademski/stručni stupanjSveučilište Jurja Dobrile u Puli
Ustrojstvena jedinica niže razineFakultet za odgojne i obrazovne znanosti
MjestoPula
Država obraneHrvatska
Znanstveno područje, polje, granaDRUŠTVENE ZNANOSTI
Psihologija
školska psihologija i psihologija obrazovanja
Vrsta studijastručni
Stupanjstručni
Naziv studijskog programaPreškolski odgoj (na hrvatskom i talijanskom jeziku)
Akademski / stručni nazivstručni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) predškolskog odgoja
Kratica akademskog / stručnog nazivabacc. praesc. educ
Vrsta radazavršni rad
Jezik hrvatski
Datum obrane2016-02-29
Sažetak rada na drugom jeziku (engleski)
This thesis systematically and concisely explains fundamental principles of conflict, types of conflict and ways of teaching children about constructive, nonviolent resolution of such. Research begins by defining basic principles of communication and emphasizing importance of the sole ability to communicate. From the earliest age people are daily involved in communication with others. This is the foundation for development of any other social skill. Social competence is being developed during growing up, it begins in the family home and it continues through social interaction with other people. It is essential to develop social interaction skills and it is also important to encourage development of these skills in children, because social skills enable us to achieve all our desires and needs through communication. Social skills that should be specially encouraged in children are skills of listening, cooperation, empathy towards others and self respect. . Children must learn how to react to conflict and this will greatly influence the quality of their personal life as well as their life within the community. Theoretical knowledge on communication, on growing social skills and on learning how to constructively resolve conflicts is accompanied with practical findings and through workshops on constructive conflict resolution among children of preschool age.
Ključne riječi na drugom jeziku (engleski)conflict communication social competence social skills
Vrsta resursatekst
Prava pristupaRad u otvorenom pristupu
Uvjeti korištenja radahttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:137:121003
PohranioAleksandar Ćatić