Sažetak | SWOT analiza u sebi sadrži sažetak slike stanja luksuznog turizma u Hrvatskoj i njegovog utjecaja na lokalno stanovništvo. Općenito gledajući, Hrvatska je veoma brzo od poslijeratne zemlje postala hit destinacija za odmor svakoga – od mladih do imućnih turista, uglavnom pripadnika starije dobne skupine, iako se i ta ljestvica spušta iz godine u godinu. Temeljna hipoteza postavljena u uvodu rada jest: Utječe li luksuzni turizam pozitivno na lokalno stanovništvo? Stav autorice je negativan, te ona smatra kako luksuzni turizam ne utječe pozitivno na lokalno stanovništvo. Naime, kako je kroz rad više puta naglašavano prilikom uspoređivanja određenih utjecaja, ništa nije jednostrano, pa tako niti aspekt ovog utjecaja. Očito je da luksuzni turizam ima svoje pozitivne karakteristike budući da za razliku od masovnog cijeni kvalitetu, a ne kvantitetu, no mišljenje autorice jest kako Hrvatska još uvijek nije spremna na takav oblik turizma.
Lokalna zajednica mora pratiti tijek zbivanja te svojim djelovanjem doprinositi razvoju takve vrste turizma. Uz gradnju luksuznih apartmana, hotela i kampova, razvitak kruzing turizma i onog manifestacijskog tipa, i lokalno stanovništvo treba dobiti određenu razinu osposobljenosti i pripreme za promicanje i sudjelovanje u ovoj turističkoj ponudi. Za razliku od zatvorenih cjelina kakve su hoteli u kojima je sve prilagođeno najimućnijim gostima, čim isti prođu vrata hotela, oni se više ne nalaze u luksuznom svijetu, trgovine nemaju ponudu koja će ih zainteresirati iako imaju volju ostaviti svoj novac. Nudi se jednolična ponuda, jednaka iz godine u godinu, ulaganja su malena i nevidljiva, a želje i apetiti veliki. Evidentno je da imućni turisti koji prakticiraju ovaj tip turizma žele i mogu sebi priuštiti sve što vide, no problem je u tome što to često nemaju gdje ostvariti. |