završni rad
Sustavi poslovne inteligencije hotela

Oliver Juračić (2015)
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli
Fakultet ekonomije i turizma "Dr. Mijo Mirković"
Podaci o radu
NaslovSustavi poslovne inteligencije hotela
AutorOliver Juračić
Voditelj/MentorVanja Bevanda (mentor)
Sažetak rada
Kao i većini poslovnih organizacija, tako i u hotelskom poslovanju menadžeri su oni koji imaju najveće odgovornosti i ključni su za opstanak na tržištu. Oni moraju donositi odluke koje direktno utječu na poslovanje. Tradicionalno su se menadžeri hotelskih poduzeća pri donošenju odluka oslanjali na iskustvo, ali to je nešto za što, ako do toga uopće dođe, trebaju godine. Loša odluka, uzrokovana neiskustvom ili lošom informiranošću vodi do katastrofalnih rezultata. Odluke donesene na individualnom nivou manifestirat će se na cijelu organizaciju. Tržišta više nisu gladna roba i usluga kao nekada. Proizvoda je više nego li postoji potrebe za njima. Isto je i sa turističkim uslugama. Konkurencija u cijelom svijetu raste. Opstati se može jedino nudeći kvalitetnije i nudeći ciljano. Implementacija poslovne inteligencije olakšat će pronalazak ciljanog. U primjeru jednostavne poslovne inteligencije hotelskog poduzeća moglo se naslutiti koliko je bitnih informacija lako dobiti, uz samo malo truda. Jednostavno je vidjeti koje dobne skupine donose najveći prihod i fokusirati se na njih kao na ciljanu skupinu. Lako je naslutiti koje zemlje i koje agencije nisu dovoljno zastupljene i pokušati ih privući na neki način, možda upravo ciljajući na dobnu skupinu koja je najprofitabilnija. Lako je uočiti nepravilnosti u prihodima uspoređujući mjesece i potražiti uzrok te anomalije. Ako je toliko mnogo moguće postići jednostavnim primjerom s kojim smo se mi susreli, koliko je tek moguće implementacijom ozbiljne poslovne inteligencije? Implementacija poslovne inteligencije u hotelskom poslovanju ne treba stati na menadžerima. U radu je objašnjeno koliki je spektar primjene poslovne inteligencije u svim sferama poslovanja. Ona će u stvari omogućiti svim zaposlenicima s dovoljno informacija da donose dobre odluke, a to rasterećuje menadžment i olakšava rad svima. Iz ovog rada da se zaključiti da bi uvođenje poslovne inteligencije u hotelsko, ali i bilo koje drugo poslovanje dovelo do smanjenja troškova, povećanja prihoda i zadovoljnijih korisnika.
Ključne riječiposlovna inteligencija izrada aplikacije Data Mart OLAP alati
Naslov na drugom jeziku (engleski)Business Intelligence Systems for teh hotel
Povjerenstvo za obranuGiorgio Sinković
Vanja Bevanda
Goran Matošević
Ustanova koja je dodijelila akademski/stručni stupanjSveučilište Jurja Dobrile u Puli
Ustrojstvena jedinica niže razineFakultet ekonomije i turizma "Dr. Mijo Mirković"
MjestoPula
Država obraneHrvatska
Znanstveno područje, polje, granaDRUŠTVENE ZNANOSTI
Informacijske i komunikacijske znanosti
Organizacija i informatika
Vrsta studijasveučilišni
Stupanjpreddiplomski
Naziv studijskog programaInformatika
Akademski / stručni nazivsveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) informatike
Kratica akademskog / stručnog nazivauniv.bacc inf.
Vrsta radazavršni rad
Jezik hrvatski
Datum obrane2015-09-29
Vrsta resursatekst
Prava pristupaRad u otvorenom pristupu
Uvjeti korištenja radahttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
Napomenasažetak preuzet iz zaključka
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:137:550784
PohranioBarbara Dušan