Naslov | Rana prevencija disgrafije |
Naslov (engleski) | Early prevention of Dysgraphia |
Autor | Ivana Alviž |
Mentor | Đeni Zuliani (mentor) |
Član povjerenstva | Mirjana Radetić - Paić (predsjednik povjerenstva) |
Član povjerenstva | Đeni Zuliani (član povjerenstva) |
Član povjerenstva | Sandra Kadum (član povjerenstva) |
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj | Sveučilište Jurja Dobrile u Puli (Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti) Pula |
Datum i država obrane | 2018-09-28, Hrvatska |
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana | DRUŠTVENE ZNANOSTI Psihologija Razvojna psihologija |
Sažetak | Pisanje je jedna od temeljnih školskih vještina koja čini osnovu za stjecanje obrazovanja te o njoj uvelike ovisi akademski uspjeh pojedinca. Dijete započinje pismeno se izražavati nakon usvajanja usmenog govora, a cilj je gramatički pravilno i smisleno pisanje, odnosno pretvaranje fonema u grafem. lako većini to dolazi spontano i nemaju većih problema pri usvajanju te vještine, postoji i manji broj djece kod koje se javljaju specifične pogreške koje upućuju na teškoću u učenju povezanu s pisanjem, a to je disgrafija. S prevencijom disgrafije, koju definiramo kao specifični poremećaj koji se očituje u nesposobnosti djeteta da usvoji vještinu pisanja, započinjemo, često i nesvjesno, već u najranijoj dječjoj dobi i činimo to kroz svakodnevne aktivnosti, prvenstveno kroz igru koja je osnovno sredstvo usvajanja znanja za djecu. Tim putem ona dolaze do novih spoznaja te razvijaju kognitivne, govorne, auditivne, vizualne, motoričke i emocionalno-socijalne vještine koje čine temelj za početak pisanja. Važno je na vrijeme prepoznati postojanje problema u pisanju kako bi se što ranije pristupilo njegovu otklanjanju i kako bi se spriječilo da se razvije u poteškoću koja će kasnije zahtijevati duži i kompleksniji tretman. |
Sažetak (engleski) | Writing is one of fundamental educational skills which represents the basis of education and has a major influence on individual's academic achievement. Children start to express themselves in writing after they have acquired oral skills, with the goal of grammatically correct and meaningful writing, which means turning phonemes into graphemes. Most people learn to write spontaneously and do not have any major problems in acquiring this skill. However, there is a minority of children who develop specific mistakes that indicate dysgraphia. Dysgraphia is defined as a specific disorder which disables a child to acquire writing skills. Prevention of dysgraphia begins at an early age, often unknowingly, through everyday activities, especially through play which is considered as primary mean of acquiring knowledge for children. Through play, children develop cognitive, auditory, visual, motor, emotional and social skills, which represent the basis for learning how to write. It is important to notice the writing disorder at an early stage, in order to improve writing skills and prevent the disorder from developing. At a later stage, the writing disorder may require longer and more complicated treatment. |
Ključne riječi |
|
Ključne riječi (engleski) |
|
Jezik | hrvatski |
URN:NBN | urn:nbn:hr:137:080583 |
Studijski program | Naziv: Preškolski odgoj (na hrvatskom i talijanskom jeziku) Vrsta studija: stručni Stupanj studija: stručni Akademski / stručni naziv: stručni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) predškolskog odgoja (bacc. praesc. educ) |
Vrsta resursa | Tekst |
Način izrade datoteke | Izvorno digitalna |
Prava pristupa | Otvoreni pristup |
Uvjeti korištenja |  |
Datum i vrijeme pohrane | 2018-11-13 13:36:59 |