Naslov | Kompetencije odgojitelja u uporabi medija u odgojno-obrazovnom radu |
Autor | Matea Ferboković |
Voditelj/Mentor | Nevenka Tatković (mentor) Marina Diković (mentor)
|
Sažetak rada | Predškolski odgoj je kamen temeljac cjelokupnog odgoja i obrazovanja. Odgoj
započinje u obitelji, ali da bi se dijete razvilo u potpunosti, potreban mu je i institucionalni
odgoj. Dakle, skladni odnos obiteljskog i institucionalnog odgoja vode prema uspješnom
odgoju. Čovjek je jedina osoba koju treba odgojiti i koja može odgajati.
Obrazovanje je pedagoški osmišljeno i sustavno organizirano učenje, odnosno
iskustvo pojedinca koje se očituje u porastu znanja i vještina, te razvoju sposobnosti.
Obrazovanje je jedan od aspekata odgojno-obrazovnog procesa.
Pojam kompetencije preplavio je odgojno-obrazovni proces te se koristi u mnogim
disciplinama i područjima. Upravo zato i ne postoji jedinstvena definicija. Kompetencija se
odnosi na sve čovjekove dimenzije, na njegova znanja, sposobnosti, vještine, stavove i osobne
karakteristike.
Odgojitelj je osoba koja je predana svojem radu i uživa u radu i suživotu s djecom. On
mora dopustiti djeci da sami istražuju, ne smije im davati samo gotove materijale. Mora u
djeci probuditi stvaralački duh i želju za radom i novim. Potrebno je da odgojitelj posjeduje
što više kompetencija kako bi svoj rad s djecom obavljao pravilno i uspješno.
Mediji se sve češće susreću u radu s djecom. Kako bi djeca mogla pravilno koristiti
medije i sudjelovati u svijetu medija potrebna je medijska pismenost. Roditelji i odgojitelji
moraju biti uključeni u taj svijet kako bi mogli pratiti djecu i omogućiti im različite spoznaje i
znanja. |
Ključne riječi | odgoj obrazovanje odgojno-obrazovni proces odgojitelj kompetencije mediji |
Naslov na drugom jeziku (engleski) | Competence of kindergarten teacher in the use of media in the educational work |
Povjerenstvo za obranu | Andrea Debeljuh (član povjerenstva) Nevenka Tatković (član povjerenstva) Marina Diković (član povjerenstva) Doris Velan (član povjerenstva)
|
Ustanova koja je dodijelila akademski/stručni stupanj | Sveučilište Jurja Dobrile u Puli |
Ustrojstvena jedinica niže razine | Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti |
Mjesto | Pula |
Država obrane | Hrvatska |
Znanstveno područje, polje, grana | DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Pedagogija ranog i predškolskog odgoja
|
Vrsta studija | stručni |
Stupanj | stručni |
Naziv studijskog programa | Preškolski odgoj (na hrvatskom i talijanskom jeziku) |
Akademski / stručni naziv | stručni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) predškolskog odgoja |
Kratica akademskog / stručnog naziva | bacc. praesc. educ |
Vrsta rada | završni rad |
Jezik | hrvatski |
Datum obrane | 2015-07-09 |
Sažetak rada na drugom jeziku (engleski) | Early childhood upbringing is the foundation of general education. Upbringing begins in
family but to ensure that the child has developed completely it also needs an institutional
education. Therefore, harmonious family relations and institutional education lead to
successful parenting. Man is the only person who is supposed to nurture and who can educate.
Education is pedagogically planned and systematically organized learning, experience of an
individual which is manifested in the rise of knowledge and skills and development of
abilities. Education is one of the aspects of learning process. The concept of competence is
overflowed with the educational process, and it is used in many disciplines and fields.
Considering the above mentioned, we can agree that there is no single definition. We can say
that competence extends to all aspects of human, to his knowledge, abilities, skills, attitudes
and personal characteristics.
The teacher is a person committed to his work and enjoys the work and in harmony with
children. He should allow children to explore, not only to give them ready materials. The
teacher needs to awake children’s creative spirit and the desire to work and explore something
new. It is necessary that the teacher owns the largest possible number of competencies to
make work with the children correctly and successfully.
Media is everywhere around us. We constantly encounter it in work with children. To enable
children to properly use the media and to participate in the media industry requires media
literacy. Parents and carers should be included in this world, so they can control the kids and
give them a variety of knowledge. |
Ključne riječi na drugom jeziku (engleski) | upbringing education educational process competence teacher media |
Vrsta resursa | tekst |
Prava pristupa | Rad u otvorenom pristupu |
Uvjeti korištenja rada |  |
URN:NBN | https://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:137:606704 |