Naslov Dramski izričaj kao poticaj za razvoj govora
Naslov (engleski) Dramatic interpretation as a astimulus for speech development
Autor Valentina Tigani
Mentor Irena Mikulaco (mentor)
Član povjerenstva Breza Žižović (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Irena Mikulaco (član povjerenstva)
Član povjerenstva Branko Radić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište Jurja Dobrile u Puli (Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti) Pula
Datum i država obrane 2022-09-22, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana HUMANISTIČKE ZNANOSTI Filologija Opće jezikoslovlje (lingvistika)
Sažetak Djetetov govor važno je njegovati od samoga početka te se kroz ovaj rad mogućnost dramskog izričaja prikazao kao odličan alat za komunikaciju između odgojitelja i djeteta isto kao i djece međusobno. Kroz različite načine djeca su imala mogućnost sudjelovanja u stvaranju predstave, kroz zabavu i igru što je djeci najbliži oblik učenja.
Kroz uvodni dio rada, proučilo se kako se govor razvija, koje su početne govorne etape, koji su simptomi usporenog razvoja govora te kakav utjecaj zaostajanje govora ima na daljnji djetetov cjelokupni razvoj. Zatim se naznačilo koliko različiti čimbenici imaju utjecaj na razvoj govora, poput okoline u kojoj se dijete nalazi, kretanje samog djeteta, izlaganje prirodnom svjetlu, razgovaranje, čitanje, utjecaj razvoja fine motorike, te naposljetku utjecaj i samog odgojitelja na djetetov razvoj govora.
Sljedeća stavka ovog rada bio je dramski izričaj, odnosno kako različiti segmenti dramskog izričaja utječu na razvoj djetetova govora. Tako smo se dotakli nekih od elemenata dramskog izričaja poput slikovnice, lutke, glazbe, likovna umjetnost i pokret.
Glavni sadržaj ovog rada bila je izvedba aktivnosti u dječjem vrtiću gdje su se ukomponirali prethodno navedi elementi dramskog izričaja u cijeli proces učenja i stvaranja kroz igru. Djeca su imala priliku iskusiti stvaranje i izvedbu predstave za koju su prethodno izradili sve potrebne rekvizite. Svakako bi se iz provedenih aktivnosti moglo zaključiti da dijete uči kroz igru i stvaranje, razvijanje svoje kreativnosti, promatranju sebe i drugih te na taj način ne razvija se samo govor već i ostali čimbenici koji su potrebni za kvalitetan rast i razvoj djeteta.
Sažetak (engleski) It is important to nurture the child's speech from the very beginning and through this work the possibility of dramatic expression has been presented as an excellent tool for communication between the educator and the child as well as the children with each other. Through different ways, children had the opportunity to participate in the creation of the show, through fun and play, which is the closest form of learning to children.
It was studied how speech develops, what are the initial speech stages, what are the symptoms of slow speech development, and what impact lagging speech has on the child's further overall development. It was then indicated how much different factors have an impact on the development of speech, such as the environment in which the child is located, the movement of the child himself, exposure to natural light, talking, reading, the impact of the development of fine motor skills, and finally the influence of the teacher’s himself on the child's speech development.
Further-on, how different segments of dramatic expression affect the development of the child's speech. So, we introduced some of the elements of dramatic expression such as picture book, doll, music, fine art and movement.
The main content of this work was the performance of activities in the kindergarten where they incorporated the previously listed elements of dramatic expression into the whole process of learning and creating through play. The children had the opportunity to experience the creation and performance of the show for which they had previously created all the necessary props. It could certainly be concluded from the activities carried out that the child learns through play and creation, developing his creativity, observing himself and others, and in this way not only speech develops, but also other factors that are necessary for the quality growth and development of the child.
Ključne riječi
dijete
razvoj
govor
dramski izričaj
slikovnica
lutka
predstava
Ključne riječi (engleski)
child
development
speech
dramatic expression
picture book
puppet
play
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:137:437147
Studijski program Naziv: Predškolski odgoj Vrsta studija: stručni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: stručni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) predškolskog odgoja (bacc. praesc. educ)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2022-09-28 21:12:09