Naslov Analiza dječjeg crteža
Naslov (engleski) Analysis of children's drawing
Autor Matea Brajković
Mentor Breza Žižović (mentor)
Član povjerenstva Ivana Paula Gortan-Carlin (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Breza Žižović (član povjerenstva)
Član povjerenstva Gea Vlaketić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište Jurja Dobrile u Puli (Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti) Pula
Datum i država obrane 2017-05-23, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana UMJETNIČKO PODRUČJE Likovne umjetnosti Likovna pedagogija
Sažetak Djetinjstvo je najljepše razdoblje u životu svakog čovjeka. Većinu svog vremena djeca provedu u igri, koja je važna za stjecanje motoričkih, emocionalnih, kognitivnih, socijalnih i govornih vještina. Već od najranije dobi okružena su likovnom umjetnosti.U odgojno obrazovnoj ustanovi uključena su u umjetničke procese te istovremeno usvajaju i razvijaju elemente vlastite kulture, smisao za stvaralaštvo, emocionalnu inteligenciju te slobodu mišljenja i djelovanja. Umjetnost im pruža mogućnost da izraze emocije putem likovnog jezika i stvaraju vezu između individualnog, materijalnog i duhovnog svijeta.Važno je djeci pružiti pravilnu motivaciju i omogućiti im odgovarajuće poticaje. U likovnim crtežima najmlađe djece, javljaju se različite linije. One se razlikuju po osobinama, smjeru, duljini, čvrstoći i tamnoći te omogućuju djeci jednostavno izražavanje različitih sadržaja. Postupno se iz linija počinju stvarati i prvi oblici kao što su krug i kocka, a kasnije dijete crta čovjeka i životinje. Na početku je krug veoma nepravilan, uglat i šiljat, a s vremenom postaje pravilniji. Postepeno, kombinacijom svih naučenih oblika i linija, dijete je u mogućnosti nacrtati čovjeka i životinju. Analiza dječjih crteža veoma je bitna za razlikovanje subjektivnog od objektivnog, dobrog od lošeg i dr. Neosporna je i prvenstveno je namijenjena djetetu te mu pomaže pri razvoju pozitivne slike. Stručna kompetencija odgajatelja predstavlja osnovu za rad s djecom te se od njega očekuje da promatra djecu i uočava njihove potrebe.
Sažetak (engleski) Childhood is the most beautiful period in every person´s life. The majority of their time, children spent playing. Children´s game is important for gaining motor, emotional, cognitive, social and language skills. Since early age they´re surrounded with art.They´re included in artistic processes and are simultaneously absorbing and developing culture elements, sense of creativity, emotional intelligence and liberty of act and mind. Art gives them possibility of expressing emotions through art and making connections between individual, material and spiritual world. It is of great importance to give them a proper motivation and to enable compatible materials to them. In art drawings of young children there are different types of lines. They can be distinguish by characteristics, course, length, firmness and darkness and allow easy expression of different contents. Progressively circle and cube start to form from lines. Later, child starts to draw man and animals. At the beginning circle can be very irregular, angular and acute, but with the time it becomes more regular. With the combination of every learned form and lines child can draw man and animals. Analyzing children´s drawings is very important for discernment subjective and objective, good and bad and etc. It is indisputable and primarily meant for child and developing of positive picture of himself. The professional competence of educator is a base for working with children and it is expected from him to observe children and note their needs.
Ključne riječi
dječji crtež
likovni jezik
razvoj
psihološka analiza
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:137:813099
Studijski program Naziv: Preškolski odgoj (na hrvatskom i talijanskom jeziku) Vrsta studija: stručni Stupanj studija: stručni Akademski / stručni naziv: stručni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) predškolskog odgoja (bacc. praesc. educ)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2017-05-30 12:00:45