Naslov Utjecaj medija na djecu predškolske dobi
Naslov (engleski) The Influence of Media on Preschool Children
Autor Ivana Banko
Mentor Irena Kiss (mentor)
Član povjerenstva Mirjana Radetić-Paić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Irena Kiss (član povjerenstva)
Član povjerenstva Kristina Riman (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište Jurja Dobrile u Puli (Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti) Pula
Datum i država obrane 2023-06-30, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Opća pedagogija
Sažetak Svojim ubrzanim razvijanjem mediji neminovno utječu na promjene načina života u današnjem svijetu te posljedično imaju velik značaj u razvoju djece. Svrha je ovog rada istražiti na koji način promjene u tehnologiji i dostupnost medija utječu na kognitivni, socio-emocionalni, govorno-jezični te motorički razvoj djece, a također ispituje i poučava načine adekvatnog korištenja medija koje bi djeci omogućilo razvoj kritičke osviještenosti, medijske kompetentnosti i pismenosti. U radu se prikazuje istraživanje provedeno od siječnja do travnja 2023.godine. u suradnji s roditeljima i skrbnicima djece osam odgojno-obrazovnih skupina Dječjeg vrtića Pula. Studija je provedena anonimnim online anketnim upitnikom te prikazuje sljedeće podatke: količinu vremena koju djeca provode uz medije, vrste elektroničkih medija kojima se koriste, sadržaje i aplikacije kojima su izložena, promjene u ponašanju nakon korištenja medija, utjecaj medija na navike spavanja te na govorno-jezični razvoj. Analizom podataka potvrđene su hipoteze o prekomjernom korištenju medija djece, izloženosti neprimjerenim sadržajima te negativnom utjecaju na ponašanje, dok su opovrgnute hipoteze o utjecaju medija na govorno-jezični razvoj te o nedovoljnoj upućenosti roditelja o negativnim utjecajima medija na djecu. Podatci pokazuju visoku korelaciju razine obrazovanja roditelja i količine vremena koja je djeci omogućena za korištenje medija, dobi roditelja i aplikacija koje djeca koriste te ponašanja koje se uočava nakon korištenja medija. Podatci ovog istraživanja korisni su za sve roditelje, odgojitelje i stručnjake koji već rade te za studente koji će tek raditi s djecom predškolske dobi, kako bi osvijestili važnost vlastite medijske pismenosti i medijskog odgoja djece već od najranijih dana.
Sažetak (engleski) The media greatly influence the accelerated changes in today’s world and way of life. With its constant development, it also profoundly and inevitably affects the development of children. The purpose of this work is to investigate how changes in technology and the availability of media affect the cognitive, socio-emotional, speech-language and motor development of children, also focusing on the ways in which an adequate use of media would enable children to develop critical awareness, media competence and literacy. The research presented in this paper was conducted from January to April 2023, in cooperation with parents and guardians of eight educational groups of the Pula Kindergarten. The study was conducted using an anonymous, online questionnaire and submit the following data: the amount of time children spend using media, the types of electronic media they use, the content and applications they are exposed to, the changes perceived in their behaviour after using the media, the influence of media on sleep habits and its speech - language development. The data analysis confirmed the hypotheses about the excessive use of media by children, their exposure to inappropriate content and its consequent negative impact on behaviour. It also refuted the alleged impact of media on speech and language development and the insufficient knowledge of parents about the negative impact of media on children. The data shows a high correlation between the level of education of the parents and the amount of time the children are allowed to use media, the age of the parents, the applications used by children, and the behaviour observed after using the media. The results of this research are useful for all parents, educators and experts who already work and for students who will work with preschool children, in order to make them aware of the importance of their own media literacy and the media education conveyed to children.
Ključne riječi
mediji
medijska pismenost
medijski odgoj
djeca predškolske dobi
roditelji
utjecaj
razvoj
Ključne riječi (engleski)
media
media literacy
media education
preschool children
parents
influence
development
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:137:536944
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (mag.praesc.educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2023-07-04 11:34:58