Naslov Istraživanje primjene umjetne inteligencije u marketingu
Naslov (engleski) Research on the application of artificial intelligence in marketing
Autor Ena Marić
Mentor Dragan Benazić (mentor)
Član povjerenstva Erik Ružić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Dragan Benazić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Danijela Križman (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište Jurja Dobrile u Puli (Fakultet ekonomije i turizma "Dr. Mijo Mirković") Pula
Datum i država obrane 2024-06-28, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija
Sažetak U radu je opisana povijest umjetne inteligencije i evolucija umjetne inteligencije nadahnute učenjem umjetne inteligencije, način na koji će umjetna inteligencija pomoću računalnog učenja postići bliskosti i oponašanje ljudi te kako postoje ogromne platforme za analizu podatka koje obrađuju velike količine podataka i gdje umjetna inteligencija igra važnu ulogu u obradi tih podataka. Također, način na koji koristimo umjetnu inteligenciju da dobijemo pažnju potrošača, navedemo potrošača na kupnju proizvoda te razvijemo odnos s potrošačem i zadržimo ga kao vjernog kupca. U radu je opisan i slučaj Google platforme, kako je Google kao tvrtka počeo dominirati na tržištu digitalnog marketinga. Pomoću optimiziranja tražilice i optimizacije ključnih riječi možemo napraviti kvalitetan oglas. Oglas je usko povezan i sa poveznicama i web stranicama na koje marketing stručnjaci žele dovesti potrošače. Na kraju je opisana i moguća budućnost umjetne inteligencije, pošto je umjetna inteligencija još u ranoj fazi te postoji puno budućih primjena, a pogotvo u domeni digitalnog marketinga. Val umjetne inteligencije naglo mijenja svijet, podiže razinu automatizacije i utječe na važne segmente društva, upravljanja i gospodarstva. Ubrzani razvoj i, općenito napredak tehnologije stvaraju potrebu za pravovremenim odgovorom poduzeća na tržišne izazove kako bi u optimalnom vremenu oblikovali marketinške odluke. Poduzeća koja integriraju i implementiraju sustave umjetne inteligencije ubrzavaju poslovne procese i zadatke, uklanjanju ljudske pogreške i predviđaju nedostatke, ali i možda najvažnije, dobre tržišne prilike. Na primjeru automobilske industrije vidimo široki opseg upotrebe umjetne inteligencije u personalizaciji, predviđanju i automatizaciji marketinških napora usmjerenih krajnjem kupcu. Budući da su kupci sve informiraniji i zasićeni generičkim sadržajem, zadatak poduzeća je kreirati individualiziran pristup postojećim, ali i potencijalnim kupcima. Razvojem umjetne inteligencije, na tržištu će se pojavljivati nova tehnološki usmjerena poduzeća specijalizirana za inteligentne sustave, kao i transformacija određenih radnih mjesta i stvaranje potpuno novih. Iz tog razloga, od velike je važnosti za postojeća poduzeća da brzo reagiraju, testiraju nove tehnologije i integriraju ih u svoje procese kako u budućnosti ne bi izgubili korak s tržištem koje je u eksponencijalnom razvoju.
Sažetak (engleski) The paper describes the history of artificial intelligence and the evolution of artificial
intelligence inspired by artificial intelligence learning, how artificial intelligence will
achieve closeness and mimicry through computer learning, and how there are huge
data analysis platforms that process large amounts of data and where artificial
intelligence plays an important role in the processing of these data. Also, the way we
use artificial intelligence to get the consumer's attention, get the consumer to buy the
product and develop a relationship with the consumer and keep him as a loyal
customer. The paper also describes the case of the Google platform, how Google as
a company began to dominate the digital marketing market. Using search engine
optimization and keyword optimization, we can create a quality ad. The ad is closely
related to the links and websites to which marketers want to bring consumers. Finally,
the possible future of artificial intelligence is described, since artificial intelligence is
still in its early stages and there are many future applications, especially in the
domain of digital marketing. The wave of artificial intelligence is rapidly changing the
world, raising the level of automation and influencing important segments of society,
management and economy. Accelerated development and, in general, the progress
of technology create the need for a timely response of companies to market
challenges in order to shape marketing decisions in the optimal time. Companies that
integrate and implement artificial intelligence systems speed up business processes
and tasks, eliminate human error and predict shortcomings, but perhaps most
importantly, good market opportunities. With the example of the automotive industry,
we see a wide scope of use of artificial intelligence in the personalization, prediction
and automation of marketing efforts aimed at the end customer. Since customers are
increasingly informed and saturated with generic content, the company's task is to
create an individualized approach to existing and potential customers. With the
development of artificial intelligence, new technologically oriented companies
specializing in intelligent systems will appear on the market, as well as the
transformation of certain jobs and the creation of completely new ones. For this
reason, it is of great importance for existing companies to react quickly, test new
technologies and integrate them into their processes so that in the future they do not
lose step with the exponentially developing market.
Ključne riječi
umjetna inteligencija
digitalni marketing
automobilska industrija
automatizacija
Ključne riječi (engleski)
artificial intelligence
digital marketing
automotive industry
automation
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:137:214921
Studijski program Naziv: Ekonomija Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ekonomije (mag. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-06-29 10:20:54