Naslov Aktivna dječja participacija u zajednici
Naslov (engleski) Active children's participation in the community
Autor Antonia Katić
Mentor Marina Diković (mentor)
Član povjerenstva Sandra Kadum (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Marina Diković (član povjerenstva)
Član povjerenstva Danijela Blanuša Trošelj (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište Jurja Dobrile u Puli (Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti) Pula
Datum i država obrane 2024-07-11, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Opća pedagogija
Sažetak Dječja participacija tema je kojom se bave mnogi teoretičari i praktičari, na koju pozivaju i ukazuju svi suvremeni dokumenti i strategije kao temu koja je neizostavna u 21. stoljeću. Djeca su jednaki kreatori i ravnopravni sudionici svog društva i svakodnevice. Upravo iz tog razloga potrebno je slušati, ali i čuti dijete, dopustiti i poticati razvoj njegova izražavanja, uključenosti u aktivnosti zajednice, a sve to sa srhom kako bi samo dijete izraslo u svjesnog i aktivnog pojedinca koji doprinosi zajednici i prostoru u kojemu živi. Kako bi isto bilo moguće u odgoj djeteta, na izravan ili neizravan način potrebno je uključiti kako odgojitelje tako i lokalu zajednicu. Naime, lokalna zajednica će kroz vrijednosti, običaje, navike i zajedništvo izreći svoje potrebe i područja djelovanja, a odgojitelji će uz obitelj pomoći u usmjeravanju djeteta, pronalasku područja od interesa te njegovu uključenju u isto. Naravno, od ključne je važnosti i da dijete u svim trima stranama djelovanja naiđe na potporu i podršku za radom i participacijom. Cilj istraživanja je ispitati mišljenje odgojitelja prema ostvarivanju aktivne dječje participacije u dječjim vrtićima. Također, ovim diplomskim radom prikazati će se različite metode ostvarivanja aktivne dječje participacije, ukazati na razlike između dječjeg sudjelovanja i participiranja, prikazati ostvarivanje aktivne participacije od najranije dobi te prikazati primjere dobre prakse ostvarivanja aktivne dječje participacije kroz rad Dječjeg gradskog vijeća Grada Opatije i Nacionalnog Eurochild Foruma Hrvatske. Naime, primjeri su to uspješnog provođenja takvog oblika projekata koji je na ponos i gradu u kojemu djeluje, ali djeci koja su uključena u iste.
Sažetak (engleski) Children's participation is a topic that many theoreticians and practitioners deal with, which all contemporary documents and strategies refer to and indicate as a topic that is indispensable in the 21st century. Children are equal creators and equal participants in their society and everyday life. It is precisely for this reason that it is necessary to listen, but also to hear the child, to allow and encourage the development of his expression, involvement in community activities, and all this with the aim that the child himself grows into a conscious and active individual who contributes to the community and the space in which he lives. In order for the same to be possible in the upbringing of a child, it is necessary to involve both educators and the local community in a direct or indirect way. Namely, the local community will express its needs and areas of action through values, customs, habits and togetherness, and educators will help the family guide the child, find an area of interest and include him in it. Of course, it is also of crucial importance that the child finds support and support for work and participation in all three areas of activity. The aim of the research is to examine the attitudes of educators towards the realization of active children's participation in kindergartens. Also, this thesis will show different methods of achieving active children's participation, point out the differences between children's participation and participation, show the realization of active participation from an early age and show examples of good practice of achieving active children's participation through the work of the Children's City Council of the City of Opatija and National Eurochild Forum of Croatia. Namely, these are examples of the successful implementation of this type of project, which is a source of pride not only for the city in which it operates, but also for the children who are involved in it.
Ključne riječi
djeca
dijete
participacija
dječja vijeća
dječji forumi
Ključne riječi (engleski)
children
child
participation
children's councils
children's forums
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:137:792479
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (mag.praesc.educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-07-15 16:24:10