Sažetak | Ovaj rad kroz svojih šest poglavlja istražuje povijest, strukturu, raznolikost i vrste narodnih plesova u Hrvatskoj te njihov značaj u turizmu, ističući potencijal za budući rast i očuvanje ove vrijedne baštine. Narodni plesovi u Hrvatskoj predstavljaju važan dio kulturne baštine, specifični za svaku regiju. Ovi plesovi odražavaju povijest, običaje i identitet zemlje. Kroz manifestacijski turizam, folklorne manifestacije navedene u radu privlače turiste te pridonose očuvanju tradicije i lokalnom razvoju. Iako manifestacijski turizam raste, postoji značajan potencijal za daljnji razvoj i promociju narodnih plesova, čime bi Hrvatska mogla dodatno obogatiti svoju turističku ponudu i kulturni identitet.
Rad započinje poglavljem koje obrađuje svrhu, povijest i primjenu tradicionalnog plesa. Treće poglavlje donosi pregled hrvatskih narodnih plesova prema regijama. Četvrto poglavlje bavi se organizacijom folklornih aktivnosti i UNESCO-vom zaštitom nematerijalne kulturne baštine. Peto poglavlje usredotočeno je na manifestacije povezane s folklornim i aktivnim turizmom u Hrvatskoj. U šestom poglavlju razmatra se povezanost kulture i turizma, s posebnim naglaskom na folklorne manifestacije kao čimbenike razvoja turizma, dok posljednje poglavlje donosi sažetak cjelokupnog rada. Ostala poglavlja uključuju literaturu, popis izvora i slike korištene u radu. |
Sažetak (engleski) | This paper, through its six chapters, explores the history, structure, diversity, and types of folk dances in Croatia, as well as their significance in tourism, highlighting the potential for future growth and preservation of this valuable heritage. Folk dances in Croatia represent an important part of the cultural heritage, specific to each region. These dances reflect the history, customs, and identity of the country. Through event tourism, the folk festivals mentioned in this paper attract tourists and contribute to the preservation of tradition and local development. Although event tourism is growing, there is significant potential for further development and promotion of folk dances, which could further enrich Croatia's tourist attractions and cultural identity.
The paper begins with a chapter that covers the purpose, history, and implementation of traditional dance. The third chapter provides an overview of Croatian folk dances by region. The fourth chapter deals with the organization of folk activities and UNESCO's protection of intangible cultural heritage. The fifth chapter focuses on events related to folk and active tourism in Croatia. The sixth chapter examines the connection between culture and tourism, with a special emphasis on folk festivals as factors in tourism development, while the final chapter summarizes the entire paper. The remaining chapters include works cited, a list of sources, and images used in the paper. |