završni rad
Lutka iz dječjeg kutka

Karla Nefat (2015)
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti
Podaci o radu
NaslovLutka iz dječjeg kutka
AutorKarla Nefat
Voditelj/MentorBreza Žižović (mentor)
Sažetak rada
U ovom radu je prikazana radionica pod nazivom „Lutka iz dječjeg kutka“ iz kolegija Lutkarstvo i scenska kultura Studentica predškolskog odgoja za potrebe završnog rada. Poznato je da je lutka medij s kojim će u svome zvanju lakše pristupiti djeci i prenijeti im određene sadržaje. Spomenuti su i prikazani različiti tipovi lutaka, no najviše je naglasak istaknut na lutku zijevalicu te na štapne lutke kao i na samu radionicu u kojoj se pratio razvoj scenske lutke iz dječje perspektive. Prikazani su također načini rada djece predškolske dobi, njihov pristup, emocije i kreativnost. Mnogo veću važnost smo pridavale njihovom pristupu prema radu, prema lutkarstvu te prema pristupu samoj scenskoj lutki nego što nam je bila važna lutka kao “gotov proizvod“. Kroz različite oblike rada (od čitanja priče i slušanja glazbe do same izrade scenske lutke od početka do kraja) djeci smo pokušale prenijeti znanja iz lutkarske i scenske kulture. Scenska lutka ima veliku snagu nad djetetom. Djeca lutku s radošću prihvaćaju i postaje im omiljeno sredstvo u učenju. Lutka potiče scensko stvaralaštvo, maštu, kreativnost, osjećaje, pokrete, govor itd. U ovom sam radu pokušala prikazati prisutnost lutke iz dječje perspektive, kako utječe na dijete kao pojedinca i na djecu u skupini, kako se djeca ponašaju u grupnom radu, koliko su spremni raditi timski i dogovarati se.
Ključne riječilutkarstvo vrste lutaka odgoj i obrazovanje dječji vrtić scenska aktivnost
Naslov na drugom jeziku (engleski)Puppet from the chiled's corner
Povjerenstvo za obranuIvana Paula Gortan-Carlin
Breza Žižović
Lorena Lazarić
Ustanova koja je dodijelila akademski/stručni stupanjSveučilište Jurja Dobrile u Puli
Ustrojstvena jedinica niže razineFakultet za odgojne i obrazovne znanosti
MjestoPula
Država obraneHrvatska
Znanstveno područje, polje, granaDRUŠTVENE ZNANOSTI
Pedagogija
Pedagogija ranog i predškolskog odgoja
Znanstveno područje, polje, granaUMJETNIČKO PODRUČJE
Kazališna umjetnost (scenske i medijske umjetnosti)
Lutkarstvo
Vrsta studijastručni
Stupanjstručni
Naziv studijskog programaPreškolski odgoj (na hrvatskom i talijanskom jeziku)
Akademski / stručni nazivstručni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) predškolskog odgoja
Kratica akademskog / stručnog nazivabacc. praesc. educ
Vrsta radazavršni rad
Jezik hrvatski
Datum obrane2015-11-20
Sažetak rada na drugom jeziku (engleski)
It is known that the doll as a medium has the ability to access children easily and therefore transfer certain content to them. In this dissertation I tried to show the presence of doll from the child's perspective, how it affects the child as an individual and the children in the group, how children behave in group work, and how willing they are to work as a team and to cooperate. For this purpose I described a workshop entitled "Puppet from the Child's Corner" which was a part of the Puppetry and Stage Culture of Pre-school Education Students module. Although different types of puppets are mentioned in this paper, I put emphasis on the sock puppets, the rod puppets, and the workshop itself. In the later, I kept track of the development of the stage puppet from a child's perspective. I also depicted the mode of preschool children’s functioning, including their approach, emotions and creativity. During the workshop we put much more importance to their approach to work, to the puppetry and to the stage puppet itself than to the doll as a "final product". Through various activities (from reading stories and listening to music to the making of the stage puppet from a beginning to an end) we tried to convey the knowledge of puppetry and stage culture to the children. The results show that the stage doll had a great influence on the child. Children gladly accepted the puppet and it became their favorite way of learning. The doll encouraged theatrical and general creativity, imagination, emotions, motion, speech, etc. in children.
Vrsta resursatekst
Prava pristupaRad u otvorenom pristupu
Uvjeti korištenja radahttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:137:485854
PohranioAleksandar Ćatić