Naslov | Harmonijski izričaj Dore Pejačević u klavirskom ciklusu 'Život cvijeća' op.19 |
Naslov (engleski) | Harmonic expression by Dora Pejačević in the piano cycle 'The life of flowers' op.19 |
Autor | Andrea Pavić |
Mentor | Mirjana Grakalić (mentor) |
Mentor | Ivor Prajdić (sumentor) |
Član povjerenstva | Laura Čuperjani (predsjednik povjerenstva) |
Član povjerenstva | Mirjana Grakalić (član povjerenstva) |
Član povjerenstva | Branko Okmaca (član povjerenstva) |
Član povjerenstva | Ivor Prajdić (član povjerenstva) |
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj | Sveučilište Jurja Dobrile u Puli (Muzička akademija u Puli) Pula |
Datum i država obrane | 2020-09-25, Hrvatska |
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana | HUMANISTIČKE ZNANOSTI Znanost o umjetnosti Teorija glazbene umjetnosti |
Sažetak | Dora Pejačević, skladateljica je kod koje se uočava tragični raskorak između njezine ličnosti i njezina bogata unutrašnjeg života. Sazrijevajući, glazbeni se izraz Dore Pejačević obogaćivao nizom općih i individualnih utjecaja. Prvi radovi Dore Pejačević, klavirske minijature, solo pjesme i kratke skladbe za violinu i klavir bili su u skladu njezinih romantičkih uzora. Skladateljica pripada onim umjetnicima koji svoj intelekt neprestano obogaćuju i razvijaju, involvirajući ga u svoju stvaralačku senzibilnost. Najveći obrat u glazbenom izrazu Dore Pejačević dogodio nakon 1914. godine gdje se očituje sve izrazitiji vlastiti stil skladateljice. Osim toga, Dora Pejačević dala je i velik doprinos hrvatskoj koncertnoj i komornoj glazbi. Umjetnički razvoj Dore Pejačević prekinut je kada i njezin život, u 38 godini života. Njezin život, kako stvaralački tako i privatni, obilježava velik raspon između prvih i posljednjih radova. Proces njezina sazrijevanja vidljiv je ne samo u odnosu na personalizaciju glazbenog govora, već i u cjelokupnom stavu prema glazbenom djelu. Ovaj rad se bavi harmonijskim izričajem Dore Pejačević u klavirskom ciklusu Život cvijeća, op. 19 čiji detalji odaju harmonijsku rafiniranost, koja, zapravo, ne zadire ispod površine jednog konvencionalnog i dekorativnog izričaja. |
Sažetak (engleski) | Dora Pejačević is a composer who shows a tragical among her personality and her rich inner life. As she matured, Dora Pejačević's musical expression was enriched by a series of general and individual influens. The first works of Dora Pejačević, piano miniatures, solo songs and short compositions for violin and piano were in line with her romantic ideals. The composer belongs to those artists who constantly enrich and develop their intellect, involving it in their creativ esensibility. The greatest turnin Dora Pejačević's musical expression took place after 1914., where the composer's style became more and more pronounced. Dora Pejačevoć's artistic development was ceased along with her life, at the age of 38. Her life, both creative and private, is marked by a wide range between her first and last works. The process of its grow this visible not only concerning the personalization of musical speech but also in he overall attitude to wards the musical work. This paper deals with the harmonic expression of Dora Pejačević in he piano cycle Life of Flowers, op. 19 whose details reveal a harmonious refinement, does not penetrate below the surface of conventional and decorative expression. |
Ključne riječi |
|
Ključne riječi (engleski) |
|
Jezik | hrvatski |
URN:NBN | urn:nbn:hr:137:950280 |
Studijski program | Naziv: Glazbena pedagogija Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra glazbene pedagogije (mag.mus.) |
Vrsta resursa | Tekst |
Način izrade datoteke | Izvorno digitalna |
Prava pristupa | Otvoreni pristup |
Uvjeti korištenja |  |
Datum i vrijeme pohrane | 2021-01-04 11:35:46 |