Naslov Upravljanje prodajom
Naslov (engleski) Sales management
Autor Barbara Terlević
Mentor Erik Ružić (mentor)
Član povjerenstva Dražen Alerić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Erik Ružić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Dragan Benazić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište Jurja Dobrile u Puli (Fakultet ekonomije i turizma "Dr. Mijo Mirković") Pula
Datum i država obrane 2018-09-17, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Marketing
Sažetak Kako bi poduzeća imala uspješnu prodaju, potrebno je puno znanja i vještina. Treba stalno učiti nove trendove i biti u toku sa suvremenom prodajom, ako žele uspjeti i kvalitetno prodavati. Bitan je i proces komunikacije koji nije jednostavan, uz verbalnu komunikaciju, potrebno je veliku pažnju posvetiti i neverbalnoj komunikaciji i pratiti jesu li potrošači dobro razumjeli poruku. Kako bi poduzeće dobro funkcioniralo potrebno je kvalitetno, motivirano prodajno osoblje. Prodajni menadžeri imaju ključnu ulogu i odgovornost kod prodajnog planiranja i procjenjivanja prodaje. Oni paze i na veličinu prodajnih snaga koja se dobiva tako da se ukupan broj prodajnih posjeta koje je potrebno obaviti tijekom jedne godine podijeli s prosječnim brojem posjeta koje može obaviti jedan prodavač tijekom godine dana, kako bi svi imali približno iste uvjete. Kod organizacije prodaje suvremena timska prodaja je učinkovitija od tradicionalnog prodajnog pristupa, zbog složenosti proizvoda i usluga koje se danas nude. Veliku pažnju treba posvetiti izboru prodavača koji će pridonijeti uspješnijoj prodaji. Treba ih se educirati, motivirati i nagrađivati te kontrolirati i vrednovati njihov rad zbog kvalitete obavljanja posla. Potrošači obično prolaze kroz pet faza u procesu odluke o kupnji: prepoznavanje problema, potraga za informacijama, evaluacija alternativa, donošenje odluke o kupnji te postkupovno ponašanje. Sva poduzeća teže unapređenju prodaje, koje se postiže koristeći razna promotivna sredstva i usmjerenja na stimuliranje reakcije tržišta. Promotivna sredstva mogu biti usmjerena na potrošače, posrednike i vlastite djelatnike poduzeća u prodaji.
Sažetak (engleski) If companies want to have a successfull sale, they need a lot of knowledge and skills. They need to follow trends and be informed of contemporary sale if they want succeed and have a quality sell. Also, the communication process, which is not so simple, it´s very important. Beside the verbal communication, it´s also important to pay attention to the nonverbal communication, and we have to be sure that the customers have understood the message. If companies want to operate successfully they need a quality and motivated sale staff. Sale manager have the main role and the responsibility in the sale planning and sale evaluation. They care for the size of sale strenght which is the result of the sum of sale visits during one year divided with the sum of sale visits performed by one customer during one year, so that everyone could have the same conditions. The contemporary team sale is more effectively in the sale organization than the traditional sale approach, because of the complexity of products and services that the market offers us today. It´s also important to pay attention to the big number of sellers which will contribute to the successful sale. They need to be educated, motivated, awarded and their work has to be controlled and evaluated, because of the quality job executing. Usually, customers pass throught five stages in the process of buying: recognizing the problem, research for the informations, evaluation of alternatives, making decision for buying and post-buying behaviour. Every company tries to improve the sale, which can be accomplished by using promotional resources and stimulating market´s reactions. Promotional resources can be focused on customers, intermediaries, and own sale staff of the company.
Ključne riječi
osnove prodaje
upravljanje prodajom
maloprodaja
Ključne riječi (engleski)
basics of sales
sales management
retail
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:137:705825
Studijski program Naziv: Poslovna ekonomija; smjerovi: Financije, Računovodstvo i revizija, Marketinško upravljanje, Management i poduzetništvo, Turizam, Poslovna informatika Smjer: Marketinško upravljanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ekonomije (univ.bacc.oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2018-09-27 21:32:08