Naslov | Rizična ponašanja osnovnoškolaca |
Naslov (engleski) | Risky behaviour of the primary school children |
Autor | Mandalena Jukić |
Mentor | Mirjana Radetić - Paić (mentor) |
Član povjerenstva | Iva Blažević (član povjerenstva) |
Član povjerenstva | Mirjana Radetić - Paić (član povjerenstva) |
Član povjerenstva | Ivana Paula Gortan-Carlin (član povjerenstva) |
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj | Sveučilište Jurja Dobrile u Puli (Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti) Pula |
Datum i država obrane | 2015-06-01, Hrvatska |
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana | DRUŠTVENE ZNANOSTI Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti Poremećaji u ponašanju |
Sažetak | U diplomskome radu Rizična ponašanja osnovnoškolaca izlažu se rezultati istraživanja, čiji je cilj bio na uzorku učenika od IV. do VIII. razreda, ispitati stavove, mišljenja i osjećaje o rizičnim ponašanjima.
Ispitanicima smo postavili devedeset i dvije tvrdnje koje su bile usmjerene u razotkrivanju ispitanikovih stavova, mišljenja i osjećaja prema vlastitim unutarnjim osjećajima poput depresije, tjeskobe i socijalne tjeskobe, ponašanjima koje ispitanik ispoljava prema van, prema drugim osobama, poput agresije, antisocijalnosti i hiperaktivnosti, te tvrdnje koje su bile usmjerene prema osobinama samih ispitanika te njihovim odnosima s obitelji, školom i vršnjacima.
Cilj istraživanja je bio ispitati postojanje pojedinih skupina rizičnih ponašanja među osnovnoškolcima, te koje skupine rizičnih ponašanja su najzastupljenije.
Na uzorku od 124 učenika utvrdili smo da su najrizičnije skupine ponašanja osobine učenika (nošenje s problemima), a zatim internalizirani oblici ponašanja (tjeskoba), eksternalizirani oblici ponašanja (hiperaktivnost), škola (motivacija), obitelj (obiteljski sukob i privrženost) i vršnjaci (rizične aktivnosti i odnosi s vršnjacima).
Iako su rezultati ovog istraživanja relativno niskih frekvencija i broj potencijalnih rizičnih ponašanja kod ispitanika je minimalan trebalo bi poraditi na osmišljavanju preventivnih programa koji bi uključivali cjelokupnu zajednicu kako bi se poradilo na smanjenju rizičnih i povećanju zaštitnih čimbenika. |
Sažetak (engleski) | In my thesis Risky behaviour of the primary school children, the results of the survey have been exposed and their aim is to examine attitudes, opinions and feelings about risky behaviour of the 4th-8th graders in primary school. The examined students have been asked 22 statements in order to reveal their attitudes, opinions and feelings towards their own inner feeling like depression, anxiety, social anxiety, behaviour that the examined ones express to other persons, like agression, antisociality and hyperactivity, and the directed to the traits of examined students themselves, their family relations, school and peers.
The aim of the survey was to examine the existence of individual groups with risky behaviour among primary schoolars and to point out the most common groups.
On the sample of 124 students, we found out that the most risky groups of behaviour are personality traits (dealing with problems), internal ways of behaviour (anxiety), external ways of behaviour (hyperactivity), school (motivation), family (family conflicts and devotion), and peers ( risky activities and their mutual relationship).
Although the results of the survey are relatively of low frequency and the quantity od risky behaviour is minimal, the planning of preventive programs should be done involving the whole community to decrease the risky and to increase the protective factors. |
Ključne riječi |
|
Ključne riječi (engleski) |
|
Jezik | hrvatski |
URN:NBN | urn:nbn:hr:137:379213 |
Studijski program | Naziv: Učiteljski studij na hrvatskom i talijanskom jeziku Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra primarnog obrazovanja (mag. prim. educ.) |
Vrsta resursa | Tekst |
Način izrade datoteke | Izvorno digitalna |
Prava pristupa | Otvoreni pristup |
Uvjeti korištenja |  |
Datum i vrijeme pohrane | 2016-05-06 11:10:24 |